معرفی خدمت :
درمانگاه های فعال در این مرکز شامل : مغز و اعصاب - عفونی - داخلی - پوست - نفرلوژی - اعصاب و روان - جراحی قلب می باشد.
خدمات اسپیرومتری - نوار مغز EEG-نوار عصب وعضله(NCV.EMG)-پروسجرهای جراحی پوست در درمانگاه انجام میشود.
آدرس : خیابان فردوسی - روبروی بیمارستان مهرگان - درمانگاه تخصصی بوعلی سینا

جهت مشاهده فلوچارت و مراحل گردش کار کلیک نمایید.

جهت مشاهده نحوه دریافت نوبت و ساعت و روزهای حضور پزشکان در درمانگاه بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

مراحل گرفتن نوبت:

  • وارد کردن کد درمانگاه مورد نظر که دستگاه اعلام می نماید.
  • وارد کردن کد دکتر مورد نظر.
  • وارد کردن دکمه1 وتلفن تماس خود به دستگاه نوبت دهی نوشتن کد رهگیری که دستگاه می دهد.
  • برای گرفتن نوبت حتما باید یک روز قبل تماس گرفته شود.
  • برای رزرو نوبت دهی که از روز قبل تماس گرفته شده حتما باید کد رهگیری داشته باشد تلفن تماس 3361733-3361735 می باشد.
  • برای گرفتن نوبت حضوری (پزشک معالج) خودحتما باید ساعت 7صبح در کیوسک نوبت دهی(دستگاه نوبت دهی) حضورداشته باشددرضمن شیف عصر هم ساعت 7صبح نوبت دهی می شود.
  • 25-30زمان تقریبی

فرآیندانجام اسپیرومتری

  • بیمار قبل انجام اسپرومتری باید دستور پزشک متخصص راداشته باشد.
  • ابتدا اگربیمارازبخش یا سرپایی مراجعه کند قد،وزن وسن بیمار ثبت می شودمشخصات(ID،شماره پرونده،تاریخ درکامپیوترودفترثبت میشود)سپس به بیمار جهت انجام PFT آموزش داده می شود.
  • دهانی اسپیرومتری را داخل دهان بیمار گذاشته یک نفس عمیق کشیده وبلافاصله عمل بازدم انجام می شودکه اگر بیمار عمل بازدم را صحیح انجام دهد نمودار صحیح تشکیل می شود. ولی اگر بیمار مشکلی در دم عمیق وبازدم فوری داشته باشد به بیمار اکسیژن می دهیم بیمار را دعوت به آرامش می کنیم که اسپیرومتری رامجددابه آن آموزش می دهیم .
  • برای دو مرحله بودن اسپیرومتری: ابتدا مرحله اول اسپیرومتری راانجام می دهیم بعد باروش صحیح اسپری سالبوتامول را بیمار استثشاق می کندبا آسم یار که چهارپاف اسپری و20 دقیقه فرصت می دهیم ومجددا مرحله دوم را انجام داده ومقایسه نمودار باقبل از تجویز اسپری چه تفاوتی داردسپس پرینت می گیریم وجهت ریپورت به پزشک معالج ارجاع می دهیم
  • زمان تقریبی وحدود 30-45

فرایندکمک وآماده سازی بیماردرانجام نوار عصب وعضله(EMG.NCV)

  • بیمار پس از گرفتن نوبت در روز مراجعه، به بیمارآگاهی داده می شودکه صبحانه بخورد،رادیوگرافیهاوMRI راهمراه بیاوردازوسائل تزئینی مانند:انگشتر،النگودرآورده شود ،لباس گشاد بپوشدآقایان که دست یا پاری پر مودارند شیو نمایند،سوزن  EMGاز داروخانه تهیه نماید، ملافه یک بار مصرف از دکه درمانگاه خریداری شود،تائیدیه نماینده بیمه را داشته باشد، به بیمار آرامش داده می شود ومراحل انجام بازبان ساده باز گومیگردد.سپس توسط پزشک نوار عصب وعضله انجام میگرددوپس از انجام کار بیمار به واحد پذیرش مراجعه وتوسط مسئول صندوق وجه مورد نظر اخذ میگردد اگر بیمار،از بخش مراجعه کرده است پس از انجام کار سه برگ جواب EMG.NCV پرینت گرفته می شود ویک برگ بیمارداده می شود ودو برگ دیگر قیمت خورده ودر کامپیوتر ثبت می شودو داخل پرونده بیمار قرار میگرید. بیمارانی که از بیمارستانهای دیگر مراجعه می کند برگه مشاوره وبرگه تقبل هزینه و یک برگه جواب نوار عصب که مهر پزشک خورده را نگه می داریم و2برگ نوار عصب قیمت خورده باتقبل هزینه وبرگه مشاوره داخل پرونده بیمار گذاشته می شودپروند بیمار در واحد پذیرش ثبت میگردد.
  • زمان تقریبی30-45دقیقه

فرایند کمک در پروسجرهای جراحی پوست

  • بیمار پس از مراجعه به پزشک متخصص پوست ویزیت ودرصورت نیاز به یکی ازجراحیهای پوست مانند(بیوبسی پوست ،برداشتن زگیل ،کوتر،فیریز)توسط منشی درمانگاه در روزهای مختص جراحی پوست آن پزشک اولیه نوبت داده می شود منشی درمانگاه ست پانسمان که شامل: ،نخ بخیه، تیغ بیستوری ،پانچ های مختلف راآماده کرده وبیمار جهت انجام آماده می شود.پس ازانجام هریک از جراحی ها کدهای مخصوص قیمت جراحی یادداشت وتوسط پذیرش درمانگاه اخذ وجه میگردد.
  • سپس منشی آموزش مراقبت از محل بیوبسی ،  کوتریا فیریز را می دهدحتی الامکان تا2روز محل بیوبسی آب زده نشود هر2روز 1بار پانسمان گردد یک هفته بعد جهت کشیدن بخیه مراجعه نماید.
  • منشی درمانگاه پوست حتما باید فرم پاتولوژی را بامشخصات کامل پر نماید وروی شیشه نمونه تاریخ ارسال ونام منشی نوشته شود.

فرآیند نوار مغزEEG

  • ابتدا بیمارسرپائی قبل از مراجعه ،جهت گرفتن  نوار مغز باید دستور پزشک متخصص راداشته باشد.
  • بامراجعه به اتاق  نوار مغز توسط منشی ،تاریخ نوار مغز،تاریخ اعتباردفترچه ومهر پزشک راچگ کرده
  • قبل انجام نوار مغز به بیمار گفته میشود سر راتمیز بشوردواز هیچ ماده ای مانند (تافت ،ژل موو....)استفاده نشودموها باید مرتب وشانه زده باشد.
  • بیمه های که نیاز به تائید دارند به اتاق بیمه جهت تائیدنماینده بیمه ارجاع می شود(فقط بیمه های خدمات درمانی)
  • بیمار راجهت واریزوجه با کد65(نوار مغز)به واحد پذیرش ارجاع می دهند
  • ازبیمار شرح حال ودلیل مراجعه برای نوار مغزدرقسمت برگه EEGدرج می کنیم دربالای برگه حتما مشخصات بیمارکه شامل: نام ونام خانوادگی،سن بیمار ،تاریخ مراجعه وپزشک درخواست کننده درج می شود.
  • سپس توسط مسئول نوار مغز، نوار گرفته می شود
  •  درپایان کلیشه نوار مغز را جهت ریپورت به پزشک آنکال نشان داده می شود تاقسمت ریپورت برگه EEGرا پر کرده ومهر وامضاء نماید
  • یک برگه از ریپورت را بانسخه بیمار ،جهت بیمه ویک برگه ریپورت رابه همراه کلیشه به بیمار تحویل می دهیم
  • در بیماران بستری بعد از انجام نوار مغز ،در کامپیوتر ثبت گردیده و3 برگه ریپورت راپر کرده وبعد به کلیشه نوار مغز الصاق کرده ودر داخل پروند درج می نمایم.برگه طرح پرونده مهر نوار مغز خورده شود.
  • بیمارانی که ازبیمارستانهای دیگر ارجاع می شود باید توسط پذیرش درمانگاه ثبت شودوبرگه تقبل هزینه پر شودوقیمت خورده توسط بیمار برامضاء شود ویک برگه از ریپورت ودستور کتبی EEGاز توسط متخصص وبرگه پذیرش وبرگه تقبل هزینه رانگه داشته می شود وبقیه راداخل پروند بیمار می گذاریم وسه برگه ریپررت حتما توسط متخصص اعصاب آنکال ریپورت شود.

مستندات مورد نیاز:

  • همراه داشتن دفترچه بیمه الزامی است.
  • داشتن دستور پزشک متخصص برای انجام خدمات اسپیرومتری -EEG-EMG
  • همراه داشتن رادیوگرافی و MRI برای خدمت EMG

هزینه های مورد نیاز:

خدمات سرپایی مبلغ آزاد با بیمه تامین اجتماعی، سلامت، کمیته (30% فرانشیز) نیروهای مسلح(10% فرانشیز)
ویزیت عمومی 118000 35400 11800
ویزیت متخصص 147000 44100 14700
ویزیت فوق تخصص 178000 53400 17800
اکو 547200 164160 54720
تست ورزش 767600 230280 76760
آندوسکوپی 1536400 460920 153640
نوار قلب 96880 29064 9688
نوار مغز 820000 246000 82000

 

1- برنامه پزشکان درمانگاه به چه صورت است؟

  • برای مشاهده پرنامه درمانگاه اینجا کلیک نمائید.

2- حتما باید دفترچه بیمه داشته باشیم؟

  • خیر در صورت نبود دفترچه بیمه بصورت آزاد پذیزش انجام می شود.

3- ساعت کاری درمانگاه چه ساعتی می باشد؟

  • از ساعت 7.30 الی 2.15

مسئول درمانگاه : سرکار خانم باباخانیها 
تلفن :02833332930
داخلی :380

جهت نظرسنجی از خدمت ارائه شده کلیک نمایید.

در صورت داشتن شکایت و پیگیری شکایت کلیک نمایید.

 


6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0