کارشناس بهبود کیفیت : خانم زهرا کریمی
شرح وظایف واحد بهبود کیفیت :
1- تهیه و تدوین برنامه استراتژیک
2- تهیه برنامه عملیاتی سالیانه
3- بررسی کیفیت خدمات
4- ارائه الگوي استاندارد در بخش جذب نيروي انساني، فضاي فيزيكي مناسب و فرآيندهاي كاري
5- هماهنگی لازم در خصوص اعتباربخشی سالانه بیمارستان
6- ایجاد هماهنگی بین بخشی
7- ایجاد هماهنگی با سایر واحد های دانشگاه
8- تهيه و تدوين شاخص هاي مورد نیاز مسئولان بيمارستان
9- تهيه وتدوين دستورالعمل ها و بخشنامه هاي مرتبط از طریق کمیته تحول اداری
10- پایش مستمر فعالیتها،جمع آوری اطلاعات، تجزيه و تحليل آماري نسبت به فعاليتهاي مربوطه
11- تقویت مدیریت مشارکتی با استفاده از نظرات كارشناسي علمي و كاربردي با مشاركت مسئولان واحدهای داخل بيمارستان
12- بررسی و تدوین راهکارهای افزایش درآمد
13- بررسی و تدوین راهکارهای کاهش هزینه
14- بررسی رضایتمندی ارباب رجوع
15- ارتباط مستمر با مسئولان بيمارستان در جهت رفع مشكلات
16- نظارت و ارزيابي عملكرد واحدها در زمينه مديريت بحران و حوادث غيرمترقبه
17- بررسی پیشنهادات ارائه شده از طرف پرسنل با مشارکت در کمیته نظام پیشنهادات مرکز
18- تحقيق و پژوهش در راستاي فعاليتهاي مربوطه
19- شرکت در جلسات و کنفرانسهای مرتبط
20- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در بیمارستان
21- تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضاعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک )
22- تدوین سیستم ها و فرایند های بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
23- شرکت در کمیته های بیمارستانی و رهگیری اجرای مصوبات مربوط
24- تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت
25- تدوین واجرای خط مشی رسیدگی به پیشنهادات،انتقادات و شکایات در بیمارستان
26- تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
27- پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی در واحدهای مختلف بیمارستان
28- ایجاد نظام جامع مدیریت خطر بیمارستان
ا29- یجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی در بیمارستان